Mange af verdens største og mest dynamiske virksomheder, såsom Apple, Facebook, Google, Microsoft og Visa er alle matchmakers. Det samme gør sig gældende for mange af de mest værdifulde og nystartede virksomheder, såsom Airbnb, Spotify og Uber. Hvad har disse virksomheder til fælles? De sørger alle for at opstille fysiske eller virtuelle platforme, som knytter medlemmer af en gruppe kunder med en anden gruppe af kunder. I bogen forsøger økonomerne David S. Evans og Richard Schmalensee at dele den viden, de har tilegnet sig gennem deres årelange research. I bogen gør forfatterne brug af casestudies for at hjælpe læseren til en bedre forståelse. De forklarer blandt andet, hvordan matchmakers fungerer i praksis, hvorfor de gør, som de gør, og hvordan entreprenører kan forbedre sine chancer for succes. Uanset om man er entreprenør, investor, forbruger eller leder, så vil man i fremtiden møde flere og flere flersidede platforme. Bogen Matchmakers, som er rig på historier om både succesrige og knap så succesrige platforme, vil lære dig at navigere i en verden af flersidede platforme.
Kategori: Book Skim