Harvard Business Review
I 1994 blev en lille not-for-profit afdeling af Harvard Business School grundlagt med en mission om at forbedre ledelsespraksis i en foranderlig verden. Harvard Business Publishing, som afdelingen blev kaldt i sin tid, hedder i dag Harvard Business Review (HBR) og har oplevet en monumental udvikling lige siden.
HBR er blandt verdens mest anerkendte ledelsesmagasiner, og har i dag omkring 450 medarbejdere ansat, spredt ud over flere kontinenter. På månedlig basis udgiver HBR nye udgaver af deres ledelsesmagasin, og bidrager således med kontinuerlig inspiration. Her bliver der sat fokus på alverdens ledelsesmæssige udfordringer såsom forandringsledelse, strategi, drift og markedsføring.
Hos Business Institute har vi i mange år brugt HBR som inspirationskilde grundet det akademiske indhold, der er tiltænkt den praksisnære ledelsesverden. I løbet af magasinets seneste 15 måneder har vi undersøgt HBR’s mest relevante fokusområder inden for fremtidens globale tendenser set ud fra et ledelsesmæssigt perspektiv. Disse tendenser vil blive belyst i denne rapport.
– Kultivering af arbejdskulturen
Hvordan skaber og dyrker vi en kultur, som skaber muligheder frem for begrænsninger?
– Globalisering
Skal globaliseringen ses som en trussel i forbindelse med, at vestlige nationer bliver mere protektionistiske?
– Hub Økonomi
Kan vi leve med, at enkelte tech-giganter ejer og får størstedelen af al fremtidig data
– Augmented Reality som strategi
Hvordan kan AR forandre en hel virksomhedsstruktur og bruges som strategi?
– Fremtidens organisation
Vil fremtidens organisation overlade sig 100 procent til automatiseringen, hvor alle beslutninger foretages gennem algoritmer?
– Kultivering af nysgerrighed
Hvordan kan nysgerrighed bane vejen til nyskabende teknologi og kreativ problemløsning?