business-institute.dk bruger cookies til trafikmåling, optimering af sidens indhold og markedsføring. Når du bevæger dig videre, accepterer du vores brug af cookies.

MBA in Strategic Thinking

Business Tests til dig, der søger ny viden om din organisation og dit lederskab


Velkommen til vores test-univers!
I dag er udvikling, nysgerrighed og ny læring uundværlig, hvis man vil følge med i en verden, der konstant er under forandring. Derfor har vi hos Business Institute søgt nye veje for udvikling, der kan skabe fremgang i virksomheder og organisationer. Med Business Institutes tests får du øget viden eller forståelse for centrale ledelsesaspekter, der kan påvirke dit lederskab samt agere som inspiration for din organisation. Vores tests er inspireret af førende ledelseslitteratur indenfor felterne strategi, ledelse og forretningsinnovation.

For at tilgå vores test-univers, skal du klikke her 

 

Vil du vide mere?

Herunder kan du læse et mini-interview med Søren Bruhn, direktør ved Suðuroyar Sparikassi, som har afprøvet testen 'Er din organisation i sync med omverdenen?' i sin virksomhed. 

Hvorfor valgte du at bruge testen i jeres virksomhed?
Vi ville gerne finde ud af, om ledernes, medarbejdernes og bestyrelsens opfattelse af vores organisation og synet på vores omverden var den samme. Vi var ganske enkelt nysgerrige på, om vi havde brug for at sætte en ny strategi for italesættelse af vores sparekasses virke. 

Hvad synes du, at testen er velegnet til?
Jeg synes, at den giver mening på ledelses- og bestyrelsesniveau. I testen bruges der i nogle tilfælde termer og spørgsmål, som det oftest er direktion og bestyrelse, der skal forholde sig til

Har du benyttet testens resultat?
Testen ender ud i en farvelade af resultater i rød, gul og grøn, som viser, hvorledes dit syn på virksomheden er i sync med dit syn på omverdenen. Så det var spændende at se den regnbue af resultater vi fik. 
Til næste ledermøde i sparekassen sætter vi fokus på de resultater, der varierer mest. Herefter kommer vi til at arbejde med en italesættelse af, hvorfor der er opstået variationer i folks billede af virksomheden, og hvordan vi skaber en fælles stemme.  

Har testen levet op til dine forventninger?
Man kan på sin vis sige, at testen har givet mig det resultat, jeg havde frygtet. Jeg havde jo håbet på, at resultaterne ville være entydige. Men nu har vi i hvert fald en klar idé om, hvor vi skal sætte kræfter ind for at skabe et fælles syn og en fælles stemme.


Det interessante ved det hele er, at man har en fantasi om, hvordan tingene foregår. Hvis den fantasi ikke bliver udfordret af data, så ville man rende rundt i en drømmetilstand og tro, at alt var, som det skulle være. Nu kan vi i stedet handle.